سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گروه فرهنگی تبلیغی صبح

امروز دوشنبه، 1399/11/06

?? امروز سالروز حماسه‌ی مردم مؤمن و دلاور شهر آمل در سال 1360 است که توانستند با شجاعت بی‌نظیر خود، طومار منافقین را در کمتر از یک روز در هم بپیچیدند! لذا ضمن گرامیداشت این حماسه بزرگ، سخن امروز را آغاز می‌نمائیم؛  

وقوع انقلاب اسلامی که ناشی از آگاهی و عزم ملت ایران برای تعیین سرنوشت خود بود، دشمنان و ایادی داخلی آنها را به شدت نگران کرده بود، زیرا تنها وقوع یک انقلاب، مطرح نبود، بلکه تفکر ضداستکباری این انقلاب، برای دشمنان، نگران کننده بود، لذا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جریان های منحرفی همچون منافقین و کمونیست‌ها، تمام تلاش خود را برای سرنگونی این نظام نوپا، به‌کار بردند!

?? در این میان، حادثه 6 بهمن سال 1360 اتفاق مهمی در تاریخ جمهوری اسلامی بود که با درایت مردم آمل به سرانجام رسید!

در این روز، منافقین خائن با کمونیست‌ها، یک صدا شدند تا در برابر جمهوری اسلامی ایران بایستند و نظام نوپای اسلامی را با چالشی بزرگ روبه‌رو سازند؛ آنها تلاش کردند با تسخیر شهر آمل و تثبیت مواضع خود، سایر شهرهای شمالی ایران را محاصره و اشغال کنند و با حمایت کشور استعمارگر شوروی، این بخش‌ مهم را از کشور ایران جدا سازند!

منافقین تصور می‌کردند در ظرف چند روز می‌توانند، شمال کشور را از ایران جدا کرده و مردم غیور مازندران را با خود همراه سازند، اما این خیالِ خام، با قیام مردم انقلابی آمل، تبدیل به کابوسی بزرگ برای آنها شد!

 مردم غیور آمل در حالی که به دلیل جنگ تحمیلی، جمع زیادی از جوانانشان در جبهه‌ها به‌سر می‌بردند، شجاعانه در مقابل منافقین ایستادند و در یک نبرد نابرابر با اهدای 40 شهید و تعداد زیادی زخمی، اجازه ندادند، فتنه جدایی شمال کشور از ایران اسلامی، به نتیجه برسد!

مردم آمل، در این روز، از زن و مرد و پیر و جوان، همگی اقدام به سنگرسازی و نبرد سنگر به سنگر کردند تا آنجا که شهر شیردلان آمل لقب «هزار سنگر» به خود گرفت!

?? این حماسه‌ی بزرگ، آن چنان مهم و تعیین کننده بود که امام خمینی (ره) در مورد آن فرمودند: «من از شهرستان آمل و مردم فداکار آن تشکر می کنم! دیدید مردم دلیر و مسلمان آمل چه به روز آنها آوردند»؛

?? همچنین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد ششم بهمن فرمودند: «نباید اجازه داد که این خاطره‌های پرشکوه، این حوادث بی‌نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب، در ذهن‌ها، کم رنگ شود؛ نسل جوان ما باید این خاطره‌ها را درست بشناسد، بتواند آنها را تحلیل کند و آنها را چراغ راه آینده‌ی پرماجرای خود و هدف بلند خود قرار بدهد! «شهر هزار سنگر»، این تعبیر کمی است؟ حرف کوچکی است؟ قضیه ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه تاریخی خود هم مندرج کردند و آن را به یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود! حالا چرا فراموش نشود؟ برای این که حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است! قضایای جاری بر یک ملت، قضایائی است که در برهه‌های مختلف (تاریخ) غالباً تکرار می شود!»
(سخنان معظم‌له 1388/11/6)

?? و امروز، سی و نه سال از حماسه مردم قهرمان آمل می‌گذرد و انقلاب اسلامی، شرایط سخت فتنه‌ها را، پشت‌سر گذاشته و در وضعیتی قرار دارد که نه تنها ایادی داخلی جبهه‌ی استکبار نمی‌توانند در برابر آن، عرض اندام کنند، بلکه حتی قدرت‌های بزرگ دنیا و کشورهای حامی آنها نیز با اطلاع از قدرت امروز ایران اسلامی، هرگونه تهدید نظامی را، یک خودکشی برای خود فرض می‌کنند!

اما نباید فراموش کنیم که اقتدار و وضعیت کنونی نظام اسلامی، ناشی از ولایت‌پذیری و ایثار و شهادت ملت قهرمان ایران در طول سال‌های گذشته است و ما نیز وظیفه داریم همچون پدران و مادرانمان در راه عزت ایران اسلامی با تمام وجود، بکوشیم!